Regulamin sklepu internetowego
wersja dokumentu: 3
Data obowiązywania: od 10.10.2025
§1 Słowniczek pojęć
- Dni robocze – każdy z dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy,
- Dostawa – czynność mająca na celu dostarczenie Klientowi Towaru wskazanego w Zamówieniu,
- Klient – każda osoba składająca Zamówienie za pośrednictwem Sklepu w charakterze konsumenta,
- Konto – konto, które Klient może założyć w Sklepie, gdzie gromadzone są jego dane oraz historia zamówień,
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej (np. zawarcia umowy) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą bądź zawodową,
- Koszyk – usługa elektroniczna udostępniana Klientowi Sklepu polegająca na umożliwieniu mu złożenia Zamówienia zakupu produktu, wpisania kodów rabatowych umożliwiających obniżenie ceny na odrębnie określonych zasadach, wyświetlenie podsumowania dotyczącego ceny poszczególnych produktów; wyodrębniona graficznie i funkcjonalnie część Sklepu, w której prezentowane są szczegółowe warunki zawarcia umowy,
- Regulamin – niniejszy dokument,
- Sklep – oznacza platformę Internetową, pod którą Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, dostępny pod adresem: https://pharmaverum.pl/,
- Sprzedawca – przedsiębiorca w rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz.U. 2018 poz. 646 ze zm.); Dariusz Kaniowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą DEVITAPHARM Dariusz Kaniowski, zamieszkały w Łodzi przy ulicy Inflanckiej 25 lok. 9, 91-852 Łódź, NIP: 7251882053, REGON: 385935880 oraz Tomasz Kozakiewicz prowadzący działalność gospodarczą pod firmą PHARMAVERUM Tomasz Kozakiewicz, zamieszkały w Łodzi przy ulicy Okopowej 113 lok. 15, 91-849 Łódź, NIP: 7282506954, REGON: 100948977, działający wspólnie w ramach spółki cywilnej pod nazwą PHARMAVERUM SPÓŁKA CYWILNA TOMASZ KOZAKIEWICZ, DARIUSZ KANIOWSKI, adres: ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus 91-341 Łódź, o numerach identyfikacyjnych NIP: 7252299054 oraz REGON: 385967755, tel. 693026684, email: biuro@parmaverum.pl,
- Towar – dobra materialne przeznaczone na sprzedaż za pośrednictwem Sklepu, w tym suplementy diety i produkty kosmetyczne,
- Umowa – oznacza umowę sprzedaży Towarów ze Sklepu zawartą na odległość między Klientem a Sprzedawcą na zasadach określonych w Regulaminie,
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży Towarów za pośrednictwem Sklepu, opisujące rodzaj i ilość zamawianego Towaru oraz dane niezbędne do jego wysyłki.
§2 Postanowienia ogólne
- Regulamin reguluje tryb i zasady zawierania Umowy.
- Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany przez Sprzedawcę każdemu Klientowi przed złożeniem Zamówienia w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalenie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, z którego korzysta Klient.
- Klient ma obowiązek zapoznać się z treścią Regulaminu przed złożeniem Zamówienia. Jeżeli Klient nie akceptuje jego postanowień, nie powinien dokonywać zakupów w Sklepie. Złożenie Zamówienia oznacza, że Klient zapoznał się z treścią Regulaminu i jest związany jego postanowieniami.
- Do korzystania ze Sklepu i sprawdzania asortymentu konieczne jest: posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu i przeglądarki internetowej, wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies oraz posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej. Klient powinien także posiadać wiedzę na temat zagrożeń korzystania z Internetu (w tym zakupów on-line) oraz zadbać o podstawowe środki bezpieczeństwa technicznego (np. programy antywirusowe).
- W przypadku składania Zamówienia i tworzenia Konta wymagane jest wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- Informacje o produktach dostępnych w asortymencie Sklepu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.).
- Do Umów zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego na terytorium Polski.
- Klient może komunikować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem:
- strony internetowej: poprzez zakładkę „Kontakt”
- poczty elektronicznej na adres: biuro@pharmaverum.pl
- telefonicznie (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00) pod numerami: +48 693-026-684, +48 690-033-353,
- pisemnie na adres Sprzedawcy (ul. św. Teresy od Dzieciątka Jezus 91-341 Łódź).
- Ceny widoczne w Sklepie wyrażone są w polskich złotych (PLN) i są cenami brutto, tj. zawierają podatki, w tym podatek od towarów i usług (VAT).
- Ceny widoczne w Sklepie przy produktach nie uwzględniają kosztów Dostawy, których wysokość zależy od wybranego sposobu dostarczenia Towaru do Klienta, a także od wartości oraz cech zamówionego Towaru (m.in. jego wagi i rozmiaru).
- Sumaryczna cena obejmująca cenę zamówionych Towarów i koszt Dostawy jest widoczna dla Klienta w podsumowaniu Zamówienia.
- Ceny widoczne na stronie Sklepu nie są poddawane procesowi dostosowania ceny (personalizacji cen).
- Sprzedawca w każdym momencie ma prawo do zmiany ceny towarów, udzielenia rabatu na cały asortyment lub pojedyncze produkty bądź wycofania Towaru. Wiążąca dla Klienta jest cena z momentu złożenia Zamówienia.
- Co do zasady, o ile nic innego nie wynika ze szczegółowych warunków konkretnej promocji:
- promocje nie podlegają łączeniu;
- kody rabatowe dotyczą oferty Sklepu, jeżeli regulamin promocji nie mówi inaczej;
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian warunków umów zawieranych w ramach promocji, w tym zmian cen;
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo odwołania czy zawieszenia promocji;
- termin trwania promocji może zostać ograniczony do czasu wyczerpania określonej liczby produktów lub wyczerpania ich nakładu.
Uprawnienia wymienione wyżej nie mają wpływu na realizację umów, w przypadku których Zamówienie było złożone przed wejściem w życie zmian.
- Klient ma możliwość złożenia Zamówienia za pośrednictwem Sklepu z Dostawą na terenie Polski oraz wymienionych krajów (Czechy, Niemcy, Węgry, Litwa, Łotwa, Słowacja, Ukraina, Austria, Belgia, Dania, Estonia, Holandia, Luksemburg, Słowenia, Bułgaria, Szwajcaria, Finlandia, Francja, Wielka Brytania i Irlandia Płn., Włochy, Rumunia, Szwecja, Lichtenstein).
- Sprzedawca jest zarówno osobą oferującą Towary i usługi w ramach Serwisu internetowego, jak i dostawcą internetowej platformy handlowej (Serwis internetowy), stąd w dalszej części Regulaminu nie dokonuje się rozdziału obowiązków związanych z Umową zawieraną z Klientem pomiędzy osobę trzecią oferującą towary i usługi w ramach Serwisu internetowego a dostawcę internetowej platformy handlowej (Serwis internetowy).
§3 Założenie Konta w Sklepie
- W celu zapoznania się z asortymentem Sklepu oraz złożenia Zamówienia Klient może założyć Konto na stronie https://pharmaverum.pl/moje-konto/ ale nie ma takiego obowiązku.
- Założenie Konta jest całkowicie darmowe.
- W celu założenia Konta w Sklepie niezbędne jest wypełnienie formularza rejestracji, tj. wskazanie danych takie jak:
- imię i nazwisko;
- adres poczty elektronicznej;
- login;
- hasło.
- Na podany adres e-mail zostaje wysłany login oraz tymczasowe hasło do logowania.
- Po pierwszym zalogowaniu wspomnianymi powyżej danymi Klient może edytować hasło i dane konta oraz zmienić swoje dane. Klient może edytować te dane każdorazowo po zalogowaniu.
- Klient może w każdym czasie usunąć Konto.
§4 Składanie Zamówień
- Klienci mogą składać Zamówienia przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, uprzednio się rejestrując (poprzez Konto) albo bez rejestracji.
- W celu złożenia Zamówienia Klient (z poziomu swojego Konta albo bez logowania) wybiera interesujący go Towar i klika przycisk „DODAJ DO KOSZYKA”, a następnie wykonuje kolejne kroki w oparciu o pojawiające się na stronie Sklepu komunikaty aż do akceptacji komunikatu „KUPUJĘ I PŁACĘ”.
- Usługa dodawania Towarów do Koszyka jest nieodpłatna, ma charakter jednorazowy i ulega każdorazowo zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia albo porzucenia decyzji zakupowych.
- Klient ma możliwość weryfikacji Towarów znajdujących się w Koszyku oraz dokonania zmian do czasu złożenia Zamówienia.
- Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje automatyczny e-mail potwierdzający złożone Zamówienie wraz z informacją o zamówionych Towarach oraz sposobie Dostawy.
- W celu modyfikacji bądź anulowania Zamówienia Klient powinien niezwłocznie po jego złożeniu skontaktować się ze Sprzedawcą (drogą e-mail bądź telefonicznie). Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy modyfikacji bądź anulowania Zamówienia, jeżeli powodowałoby to nadmiernie trudności i mogło spowodować powstanie szkody po jego stronie.
- W przypadku zamówień powyżej 170,00 zł brutto na terytorium Polski Klient nie ponosi kosztów Dostawy.
- Umowa zawierana jest po złożeniu Zamówienia na stronie Sklepu za pomocą Formularza Zamówienia, w momencie otrzymania przez Sprzedawcę płatności i potwierdzenia przez Sprzedawcę Zamówienia.
- Termin płatności za Zamówienie stanowi dzień, w którym cena zostanie zaksięgowana na jednym w wymienionych w § 5 ust. 1 Regulaminu rachunku bankowym Sprzedawcy.
- W przypadku odmowy przyjęcia oferty złożonej w ramach realizacji Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od wysłania wiadomości, o której mowa powyżej, zwraca Klientowi uiszczone przez niego płatności, w zakresie w jakim Umowa nie została zawarta. Zwrot następuje w formie płatności wybranej przez Klienta na etapie składania Zamówienia.
- Po zawarciu Umowy Sprzedawca przystąpi niezwłocznie do przygotowania przesyłki.
- W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny towaru lub usługi przy składaniu Zamówienia, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany towar lub dana usługa są oferowane do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, przy składaniu zamówienia obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego towaru lub tej usługi do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
§5 Oferowane metody płatności oraz dostawy
- Klientowi w Sklepie udostępnione zostały następujące metody płatności:
- płatność przelewem na konto Sprzedawcy – numer rachunku bankowego 09 1140 2004 0000 3702 7999 6081 (mBank),
- płatność za pośrednictwem systemu płatności Przelewy24 (SIX Payment Services (Europe) S.A. spółka prawa luksemburskiego 10, rue Gabriel Lippmann, L-5365 Munsbach, Luxembourg. Oddział w Polsce ul. Prosta 68, PL-00-838 Warszawa.
- płatność za pośrednictwem systemu płatności Tpay.com (Krajowy Integrator Płatności S.A., plac Andersa 3, 17 piętro, 61-894 Poznań),
- płatność kartą za pośrednictwem Elavon (Elavon Financial Services Designated Activity Company z siedziba w Loughlinstown, hr. Dublin, Irlandia, zarejestrowana pod numerem 418442). Płatność za pośrednictwem Elavon powiązana jest z płatnością Tpay.com i stanowi dodatkową opcję po przekierowaniu na stronę płatności Tpay.
- Klientowi w Sklepie udostępnione zostały następujące metody Dostawy:
- na terenie Polski:
- 14 zł – za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost
- 17,5 zł – za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost – przesyłka za pobraniem
- 15 zł – za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL
- 11,6 zł- za pośrednictwem paczkomatu InPost
w cenie uzależnionej od wybranego sposobu dostarczenia Towaru do Klienta, a także od cech zamówionego Towaru (m.in. jego rozmiaru), która będzie widoczna dla Klienta w Koszyku na etapie podsumowania Zamówienia, przed jego złożeniem;
- Wysyłka zagraniczna do wymienionych krajów za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD w cenie 49,99 zł (Czechy, Niemcy, Węgry, Litwa, Łotwa, Słowacja, Austria, Belgia, Dania, Estonia, Holandia, Luksemburg, Słowenia, Bułgaria, Finlandia, Francja, Włochy, Rumunia);
- Wysyłka zagraniczna do wymienionych krajów za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL w cenie:
- 39,99 zł – Czechy, Litwa, Łotwa, Słowacja, Estonia,
- 45,00 zł – Niemcy, Holandia,
- 49,99 zł – Austria
- 55,00 zł – Luksemburg, Włochy, Rumunia
- 59,00 zł – Węgry, Belgia, Słowenia, Finlandia, Hiszpania
- 75,00 zł – Dania, Bułgaria, Irlandia Płn. Szwecja
- na terenie Polski:
- Po dokonaniu przez Klienta opłaty Zamówienia, w tym kosztów Dostawy, Towar zostaje wysłany pod wskazany w Zamówieniu adres.
§6 Realizacja Zamówień
- Wymogiem realizacji Zamówienia złożonego przez Klienta jest poprawne wprowadzenie jego danych osobowych i kontaktowych oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów realizacji Zamówienia.
- Sprzedawca podejmie próby kontaktu w celu potwierdzenia bądź uzupełnienia danych, jeżeli Klient uzupełni formularz Zamówienia niepoprawnie bądź niekompletnie. Jeżeli w terminie 7 dni roboczych Sprzedawcy trzykrotnie nie uda się skontaktować z Klientem i ustalić prawidłowe dane do wysyłki Zamówienia, zostanie ono anulowane, a środki zwrócone na konto Klienta w terminie kolejnych 7 dni roboczych.
- Sprzedawca nie odpowiada za podanie nieprawidłowych lub niezupełnych danych przez Klienta.
- Przewidywany czas Dostawy Towaru zależy od kraju dostawy oraz wybranego przewoźnika. Standardowo czas ten wynosi od 3 do maksymalnie 14 dni roboczych, licząc od dnia następującego po nadaniu przesyłki. Zamówienie są realizowane chronologicznie w zależności od momentu zawarcia Umowy.
- W przypadku ryzyka przedłużenia czasu potrzebnego na wysyłkę zamówienia z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, Klient zostanie poinformowany o tym w opisie danego produktu na stronie Sklepu albo w wiadomości e-mail wysłanej po złożeniu Zamówienia.
- Potwierdzeniem zakupu jest dołączany do Zamówienia paragon bądź (na życzenie Klienta) faktura VAT.
- Klient wyraża zgodę, aby dowód zapłaty (paragon albo faktura VAT) został sporządzony i przesłany na podany przez niego w trakcie składania Zamówienia bądź zakładania Konta adres e-mail.
- Zamówienia pakowane są w tekturowe kartony i wysyłane za pośrednictwem wybranej przez Klienta firmy kurierskiej.
- Klient po otrzymaniu Zamówienia zobowiązany jest zweryfikować czy przesyłka nie została uszkodzona i jest zgodna z Zamówieniem. Klient powinien niezwłocznie zgłosić Sprzedawcy, jeżeli zauważy jakiekolwiek uchybienia odnośnie dostarczonej przesyłki albo odmówić przyjęcia Towaru (jeżeli kurier jest obecny przy weryfikacji przesyłki).
§7 Prawo Odstąpienia Od Umowy
- Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni kalendarzowych. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia do Sprzedawcy przed jego upływem.
- Bieg terminu do odstąpienia od Umowy liczony jest od momentu odebrania Dostawy Towaru przez Klienta (tj. od dnia od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż kurier).
- Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w momencie, gdy przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Konsument zobowiązany jest poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy drogą elektroniczną (poprzez e-mail) lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy wskazany w Regulaminie.
- Oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od Umowy nie wymaga szczególnej formy. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu lub stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
- W momencie odstąpienia od Umowy Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty Dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę). Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsument do momentu otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Zwrot środków dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument zobowiązany jest zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru.
- Koszty zwrotu Towaru pokrywane są w całości przez Konsumenta – zgodnie ze stawkami wybranego przewoźnika. Przesyłki zwrotne za pobraniem nie są akceptowane przez Sprzedawcę
§8 Reklamacje
- Sprzedawca ponosi wobec Klienta odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- Reklamacje dotyczące różnicy w wyglądzie produktów, które wynikają z różnicy w ustawieniu parametrów monitora Klienta, w szczególności różnicy w barwach i odcieniach opakowania, nie stanowią podstawy reklamacji.
- Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy Klient składa w wybranej przez siebie formie [drogą e-mailową (na adres biuro@pharmaverum.pl),listownie (na adres Sprzedawcy wskazany w Regulaminie) lub osobiście pod wskazanym w Regulaminie adresem prowadzenia działalności przez Sprzedawcę (po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu)]. Dla zawiadomień Klient może skorzystać ze wzoru formularza reklamacyjnego stanowiącego załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Sprzedawca odniesie się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie – nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawarte były takie informacje, jak: dane Klienta składającego reklamację, opis wady, w jakich okolicznościach nieprawidłowość
- W sytuacji wystąpienia braku zgodności towaru z Umową Klient może złożyć do sprzedawcy reklamację z tego tytułu i zażądać naprawy towaru albo wymiany towaru.
- Towar podlegający naprawie lub wymianie udostępnia się Sprzedawcy, który odbiera go na swój koszt.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Klient go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy żądanie dotyczy naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy żądanie dotyczy wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową Sprzedaży w sposób wybrany jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z umową, wartość Produktu zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.
- Jeśli sprzedawca:
- odmówił naprawy lub wymiany towaru,
- nie naprawił lub nie wymienił towaru,
- próbował naprawić lub wymienić, ale towar nadal jest niezgodny z umową,
- oświadczył, że nie naprawi lub nie wymieni towaru w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, to konsument ma prawo do żądania obniżenia ceny lub – w przypadku istotnej niezgodności z umową – odstąpienia od umowy.
- Jeśli brak zgodności z umową jest istotny, konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, bez uprzedniego skorzystania z prawa do żądania naprawy lub wymiany.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umową Sprzedaży, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży.
- Sprzedawca zwraca kwotę należną wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
- Nie jest możliwe odstąpienie od Umową Sprzedaży, jeżeli brak zgodności Produktu jest nieistotny.
- Jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży dotyczy jedynie niektórych dostarczonych Produktów możliwe jest odstąpienie od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Klienta wraz z Produktami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Klient zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową.
- W razie odstąpienia od Umowy Klient niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
- Termin na złożenie reklamacji przez Klienta przedawnia się z upływem 6 lat.
- Sprzedawca informuje, że istnieje możliwość skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym w szczególności:
- poprzez dobrowolną mediację, prowadzoną przez wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej oraz ich zamiejscowe oddziały; informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów w tym trybie znajdują̨ się̨ pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „KONSUMENCI” – „Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich” lub na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl;
- przed stałymi polubownymi sądami konsumenckimi, działającymi przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej, w tym np. przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Warszawie; informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują̨ się̨ pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „KONSUMENCI” – „Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich” lub na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl.
- zwracając się̨ o pomoc do powiatowego rzecznika konsumentów; powiatowi rzecznicy konsumentów są̨ zlokalizowani przy starostwach powiatowych lub urzędach miasta (w przypadku miast na prawach powiatu), a ich zadaniem jest udzielanie wsparcia merytorycznego, w tym bezpłatnej pomocy prawnej, konsumentom; więcej informacji znajduje się̨ pod adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „KONSUMENCI” – „Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich” lub na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl.
- Towar wadliwy zostanie przez Sprzedającego naprawiony lub wymieniony na inny jeśli wada powstała z winy Sprzedającego oraz o ile dany przedmiot z uwagi na swą oryginalność będzie możliwy do odwzorowania/powielenia, czy też naprawienia.
- W przypadku pozytywnie rozpatrzonej reklamacji, Sprzedawca zrealizuje żądania Klienta z zastrzeżeniem, że:
- Sprzedawca zwróci zapłaconą kwotę lub wymieni Towar na nowy, o ile jego unikalność i powtarzalność na to pozwala oraz produkt ten znajduje się na stanie magazynowym Sklepu,
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi względem przedsiębiorcy jest wyłączona.
§9 Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe Klientów podane w miejscach do tego przeznaczonych, Sprzedawca przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką prywatności dostępną pod adresem: https://pharmaverum.pl/polityka-prywatnosci/
- Wszystkie dane osobowe, które Klient składa w czasie procesu rejestracji Konta i składania Zamówienia w Sklepie są gromadzone wyłącznie na potrzeby działania Sklepu i działalności gospodarczej Sprzedawcy, w tym ewidencji sprzedaży, do kontaktowania się z Klientem w sprawach dotyczących Zamówień oraz do realizacji złożonych Zamówień.
- Klient korzystający z usług Sklepu wyraża zgodę na przetwarzanie przez Sprzedawcę swoich danych osobowych, przy czym ma prawo wglądu do nich, dokonywania w nich korekt oraz żądania usunięcia ich z bazy. Podanie jakichkolwiek danych osobowych jest dobrowolne. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich modyfikacji.
- Sprzedawca sprawuje stałą kontrolę nad procesem przetwarzania danych oraz ogranicza dostęp do danych w możliwie największym stopniu.
- Dane Klientów mogą być udostępniane organom państwowym uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa oraz w przypadku nieuregulowania należności wobec Sprzedawcy bądź podmiotom prowadzącym w jego imieniu postępowanie związane z dochodzeniem należności.
- Sprzedawca zapewnia Klientom możliwość usunięcia danych osobowych ze zbioru danych. W celu usunięcia danych Klient powinien przesłać do Sprzedawcy stosowne oświadczenie w formie elektronicznej lub na piśmie.
- Na podstawie art. 17 ust. 3 lit. e) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1 ze zm.), Sprzedawca może odmówić usunięcia danych Klienta, jeżeli ten: nie uregulował należności wobec Sprzedawcy, naruszył niniejszy Regulamin lub obowiązujące przepisy prawa, a zachowanie danych jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
§10 Postanowienia Końcowe
- Umowy związane z Towarami dostępnymi w Sklepie zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca może wprowadzać zmiany w Regulaminie z ważnych przyczyn, w tym, jeżeli zmienią się warunki zawarcia Umowy, przy zmianie obowiązujących przepisów, przy wprowadzeniu nowych kategorii Towarów, a także przy zmianie rozwiązań informatycznych Sklepu.
- Klienci, którzy posiadają Konto na stronie Sklepu o każdej zmianie Regulaminu zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną na adres e – mail przypisany do ich Konta.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie. Do Umów zawieranych przez dokonaniem zmian w Regulaminie stosuje się Regulamin, który obowiązywał w dniu złożenia Zamówienia.
- Sprzedawca może odmówić Klientowi dalszego prawa do korzystania ze Sklepu z ważnych powodów, w szczególności w przypadku rażącego naruszenia Regulaminu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do:
- wprowadzania i wycofywania ze swej oferty Towarów,
- zmiany w cenach Towarów,
- wprowadzania i wycofywania akcji promocyjnych oraz wyprzedaży lub wprowadzania w nich zmian,
- wprowadzania do oferty nowych Towarów,
- dokonywania zmian w cenach Dostawy bez uprzedniego uprzedzania o tym fakcie użytkowników (informacja ta będzie uwzględniona w Regulaminie i podczas procesu zakupowego za pośrednictwem Sklepu).
Powyższe nie dotyczy Klientów po złożeniu Zamówienia.
Załączniki:
- Formularz odstąpienia od umowy;
- Formularz reklamacyjny.
Zapraszamy do udanych zakupów w Sklepie!
Załącznik nr 1
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Dane Kupującego:
Imię i Nazwisko: ……………………………………………………………………………………………………………..
Adres: …………………………………………………………………………………………………………………………….
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY ZWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Oświadczam, że – zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta – odstępuję od umowy sprzedaży następujących towarów:
Nazwa Towarów i zwracana ilość:
……………………………………………………………………………………………………………………………………….
Data zakupu: ……………………………………………………………………………………………………………….…
Data otrzymania Towarów: …………………………………………………………………………………………….
Numer paragonu: …………………………………………………………………………………………………………..
Przyczyna zwrotu: …………………………………………………………………………………………………………..
Zwrot środków zostanie dokonany na numer rachunku, z którego robiona była płatność za Towar.
Jeżeli zwracasz zamówienie, za które zapłaciłeś/aś przy odbiorze lub zwrot środków ma nastąpić na inny numer rachunku proszę wskazać go w formularzu.
Numer konta do zwrotu:
…………………………………………………………………………………………………………………….…………………
ADRES DO ZWROTU:
PHARMAVERUM S.C.
ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus 106,
91-341 Łódź
Miejscowość, data ……………………………. Podpis ………………………………………………………………
Załącznik nr 2
FORMULARZ REKLAMACYJNY
Dane Kupującego:
Imię i Nazwisko: ……………………………………………………………………………………………………………..
Adres: …………………………………………………………………………………………………………………………….
REKLAMACJA PRODUKTU
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu ……………………………………… Towar jest wadliwy. Wada polega na ………………………………………………………………………………………………………………………………………. Wada została stwierdzona w dniu ………………………………………………………………………………..
Z uwagi na powyższe, żądam*:
- doprowadzenia Produktu do zgodności z umową
- obniżenia ceny Produktu
- odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny Produktu na konto …………………………………………………………………………………………………………………………….
Miejscowość, data ……………………………. Podpis ………………………………………………………………
*zaznaczyć właściwe